Tuesday, August 23, 2011

I love Udon

我愛Udon的程度真的不是一般人想像得到
我曾經為了一碗無限堂冷稲庭烏冬而特地跑到秋田
當然不是所有烏冬我都愛吃
最怕那種煮得太軟完全沒有咬勁的烏冬
最愛是日本正宗稲庭烏冬又滑又彈牙
去日本隨便找一間烏冬店都吃都好味的烏冬
而且很便宜
在香港找好的烏冬不易
以前我最愛魚一丁的稲庭烏冬
可惜現在已全線結業
現在改去RICKY SAN 的自家烏冬
款式很多除了一般的湯烏冬、冷烏冬
還有釜烏冬、掛烏冬和燒烏冬
我們點了炸蝦素菜餅冷烏冬
天婦羅蝦竹輪掛烏冬
小食是炸廣島蠔及露筍salad
以這種價錢算是水準之作
本來想試北海道牛奶及蜜瓜軟雪糕
可惜這間分店沒有提供
下次再去另一分店試啦
同星期再於正村試了三文魚子冷烏冬
賣相很好不過味道一般呢
順道一提正村的SUSHI很抵吃又不用排隊,推!




4 comments:

  1. long time no update lor wor...
    You are always posting all these yummy Japanese food pictures!!! 睇到我流哂口水. You hv got to take me to one of these places when I come back next time!

    ReplyDelete
  2. haha u know i love japanese things so much, especially food!!!
    sure when will u come back?

    ReplyDelete
  3. I love to read your posts about food so much, feel so hungry now

    ReplyDelete
  4. You need to eat more, too slim now, pay attention to your health

    ReplyDelete